trafiken utanför stockholm


Bussar är nog bland den största tidfördrivarkälla som finns. Där sitter man. Nynnar tyst på en melodi, knappar på mobilen, tittar ut, försöker urskilja vad som spelas på radio i busschaförens "bås" eller lyssnar på musik. Det är också ett väldigt passande tillfälle att tänka på saker man måste göra, har ångest över eller bara mår dåligt över. För då har man tid och tänka på sånt. Och medans man sitter där så mår man mer och mer dåligt, och kan absolut ingenting göra! Bara sitta där och vänta tills man kommer hem och kan reda ut den saken. Vad det nu kan vara.
Men nu hade jag tur! För på bussen hem från Farsta idag satt två tanter. Hrm.. tanter och tanter. Mer 50+. Innan jag snegla bakom mig för att kika på dem så trodde jag de var mycket yngre än vad de lät som. Gud vad de snacka! Om hela deras generation hann de dra ut! Först var de om nån, sonen kankse, som bodde i Barcelona och hade utsikt över havet och kunnde gå runt i T-tröja, som hon sa. Den andra "tanten" skratta och sa : Jaa, jag säger ju det. Vi har ju bara utsikt över Oasens pizzeria". Sen var de om dottern som var 35 år och dotterns son som var just 9 och ett halft. Vilken koll. 
Ojoj, vad jobbigt det också var när hon bodde i Umeå med sina vad-de-nu-va släktingar som man måste umgås heeela tiden. Annat var de här hemma. Då hade man trevigt  och åt middag och sen gick man hem till sitt. Det räckde. 

Ärligt talat, kan man inte prata om nåt roligare? Visst är det inressant att snacka om sånt ibland men .. Haha vad kul de varit om dom fick värsta skrattsttacken av nåt mindre passande (som de antagligen skulle säga) som nån råkat säga och dom misstolka det. . HAHA.  

Så kan en vanlig bussfärd vara den andra december.

tack och hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0