En liten funderare 2

Att de är halloween typ nu. Snacka om onödig tradition. Ja menar, inget händer! på påsken får vi påskägg, på julafton får har vi julafton med nära och kära med paket under granen. Men nu. Vi köper inte ens pumpa längre. Okej, förut var det roligt när man var liten och gick bus eller godis. Då. Nu brukar inte de flesta över femton år göra det. Dessutom.. är det inte lite konstigt? På julen firar vi att jesus födds och på påsken att han dör. (fast de firar man kankse inte) Och det är ju kristet och allt. Gud är bra och man ska helst läsa bibeln och sånt vid de tidpunketrna. Men vid Halloween, då ska man klä ut sig till djävulen och vara dum mot folk om de inte har godis. Lite dubbla budskap? Ena stunden ska man vara snäll och ge saker och andra stunden ska man förstöra för folk när man inte får nåt godis.
nåt att tänka på (som dom säger i richard scarrys äventyrsvärld :D )

Idag var jag och tränade (?) yoga. De var nån flödyoga som man skulle "flööda" igenom. Det var rätt skönt. Blev påverkad rätt mycket at övningarna och så. Kom själv in i själen liksom. Fick ut mina känslor om man säger så utan att det låter töntigt. =p
Sen mötte jag vevvi i farsta och vi fika och gick runt. Sen klippte hon sig! :D Lugg. Det blev skitsnyggt!!
Sen köpte vi hallonsoda och kakor som vi ska ha i kväll. =) ska plugga och kolla på film. =D

Så ha en bra kväll era fyrkanter! =D

Kommentarer
Postat av: karolina

Hallowen är ju en amrikans traditon och den är ju mycket större där. Sverige har ju bara föröskt efterlikna. Jag tycker inte den är onödig. Den kanske inte har ngt med gud att göra men det har inte heller midsommar eller majbrasa.

Jag tror att Hallowen är mer en traditon för att hylla de döda (den kmr ju alltid vid allahelgonaafton) eller en ursäkt för att festa.



Jag tycker den inte är onödig, det är ju mer som en traditon för att vara med sina vänner eller sörja de som dött eller få klä ut sig och tönta sig lite.

2008-10-30 @ 18:52:20
URL: http://karrous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0