Fettisdagen och BMI

Idag är det den årliga semeldagen Ja som inte ens gillar semlor så mkt. Men jag har en i köket som väntar p¨å mig. Så jag får väl äta upp den då. Jag satt och funderade på mitt BMI och hur man kunde räka ut det. Så alldelles nyss fick jag svaret. Mitt BMI är 16,3. Och idealvikten (idealbmi et antar jag) ska vara 19-25. Och om man är under 19 är man underviktig. Så alltså måste jag gå upp nio kg för att vara idealvikten för min längd! Sheeaat. Om ni vill kolla eart så gå in på http://www.markazits.com/diet/bmi.php . Nu vill jag inte hålla på att leda er till bantningshysterin utan jag vill bara själv veta vad jag har för BMI. Ni behöver inte ta reda på det om ni inte vill. Som det står brevid sitt BMI svar :

Disclaimer:
Som alltid då man räknar ut personliga värden utifrån
matematiska formler ska man ta det hela med en nypa salt.
Se alla svar som indikation och inte som någon absolut sanning.
Glöm inte bort det sunda förnuftet!

Yeah. Nu ska jag fixa min lite och sen ska jag ut. Ikväll kommer min vevvsan hit och vi ska göra lite mat och se vad kvällen öh.. bjuder på. Hoppas ni har en trevlig dag! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0