Ulriksdals Wärdshus

Idag var vi på ett jättefiint ställe och åt påskbuffé. Det känndes nästan lite löjligt när servitisen, eller vad han nu var, sa högtrevande " Familjen Westbom (mamma bokade bort i sittt namn) ska ha bord numer fyra, om ni följer med här." Eller det var något sånt där, minns inte riktigt och så gick vi och satte oss. Det som känndes löjligt är svårt att förlklara utan att det blir fel. Men det var roligt också! att känna sig lite speciell för en gång skull. Stället vi åt på heter Ulriksdals Wärdshus. Dyrt var det men jätte gott! God mat och god effetrrätt. Det var jätte fint inrett också.
Men en aning ont i magen fick jag också. En aning var klar uderdrift. Jag var nära på att slå till pappa för han fick mig att skratta hela tiden. Det gjorde ju det bara värre i magen. Men jag klagar inte! Det var ju jätttekul att vara där.

Så, om man vill lägga slantarna på någonting i matväg så vet ni ett ställe man kan gå på iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0