Kulturama

Tittade just på förra veckans Andra avenyn. Nu börjar det bli bra igen. Förut var det ju nästan helt kasst men nu börjar det hända saker igen. Appråpå program så började LOST igår. Jäätteebra! Känns ändå lite överdrivet att det ska vara en säsong efter den här. Dra ut på det mer. ironi.

Idag åkte jag till Kulturama för intagningsprov. Man vimsa först omkring i byggnaden i tjugo min innan man hitta salen vi skulle va. Men det var roligt där. Dom bjöd på vindruvor och päron. Det kunde inte bli bättre avslut på alla intagningsprov. För nu är jag klar. Skönt fast ändå inte på något vis. Det är ju lite tråkigt att inte få åka någonannastans på dagarna än till skolan och så träffar man nya människor. Vilket är kul.
Nu är det bara poängen kvar att få. spännande.

När jag kom tillbaka till skolan överaskades jag av ett mattetest som tydligen hela EU har gjort eller ska göra. Eller hur var det? Hur som helst så skulle de bara påverka våra betyg om man fick bra på det men inte annars. Så efter en och en halv sida tröttnade jag. De allra flesta i klassen hade gått och kvar var bara några tjejer och 18 mattetal kvar. Nej tack. Jag fyllde i lite och gick. Varför ska jag sitta där och försöka lösa mattetal som inte kommer påverka mig ett dugg. Jag hade lite högre prioriteringar. Om jag nu skulle få typ VG spelar det ingen roll. Jag kommer inte bli höjd ändå.
Nu låter det som om jag är fröken negativ men japp. Det är ren fakta.


LOVISA



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0